Senegal! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Floortje Geven - WaarBenJij.nu Senegal! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Floortje Geven - WaarBenJij.nu

Senegal!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg Floortje

13 Juni 2011 | Gambia, Banjul

Nog 1 laatste blog! De tijd gaat echt veeeel te snel, we zijn inmiddels aan onze een na laatste week begonnen :o! Over twee weken zijn we alweer thuis!

Ik heb mijn stage uiteindelijk met een goed afgesloten en we hebben twee mooie projecten gemaakt. Een verbeterproject betreffende consultformulieren: we hebben, om consulten eenduidiger te laten verlopen en het registreren makkelijker te maken, een nieuw consultformulier ontworpen. Die zijn we nu al drie weken af en aan aan het testen, uiteraard met evaluaties ertussen om te kijken hoe ze werken. Heel erg leuk om dit implementatieproces eens in het echt mee te maken. Ook hebben we een grote voorlichtingsactie gehouden omtrent het gebruik maken van een toilet. Klinkt heel raar, maar mensen zijn hier gewend om in een gat naar het toilet te gaan en de kliniek heeft een nieuw toiletgebouw met 'echt' toiletten. Tevens hebben we hierbij aandacht voor hygiene, dit nemen we mee in onze voorlichting. Elke ochtend vindt er een voorlichting plaats in de wachtkamer.

Nu zijn het een beetje de laatste loodjes. Het wordt steeds drukker en de mensen steeds zieker. We krijgen als bedankje nog een etentje in Senegambia van Gabrielle en Frans cadeau, superleuk! Ik voel me hier nu helemaal op mijn plek, heel raar om dan straks alles achter te moeten laten ...

Ik heb vandaag nog wat foto's geplaatst van zaterdag. We zijn toen met zn 5en naar Senegal gereisd om een natuurreservaat te bezoeken. We moesten om 4.30 ons bed uit zodat we op tijd waren om de eerste ferry naar de North Bank te nemen (de bovenkant van Gambia), deze vertrok ergens na 7. Zodra de hekken opengaan rent iedereen die boot op, jij rent, stevig je tas vast houdend voor zakkenrollers ed., heel hard mee, anders heb je geen plaats meer. Zeer aparte ervaring, je moet er zeker niet teveel bij nadenken want dan ontwikkel je een vorm van claustrofobie ;) en je vooral ook niet opzij laten duwen door iedereen die ook graag een plaats wil. Vanuit Barra, aan de noordkant, zijn we met een jeep naar Senegal gereden en met deze jeep zijn we het park doorgegaan. Het was echt super! Hele mooie omgeving, geen toerist te bekennen en leuke dieren (zie foto's). We konden de hele tocht in de ochtend doen, maar alsnog was het echt heel erg heet. Het regenseizoen is duidelijk aan het beginnen ;).

Zondag hebben we heerlijk uitgerust op het strand, daar waren we aan toe (we lagen zaterdag om half 9 in bed ... ahum .... :D).

Foto's zijn geplaatst op de sites:

Misschien dat er nog meer foto's geplaatst worden, dan meld ik het op dit blog.

Tot over twee weken in Nederland!!!

Veel liefs,
Floortje

• 13 Juni 2011 - 16:51

Geert:

Hoi Floor,

Klasse, wij zijn bere trots op je.
    Ik ben benieuwd wat je over 2 weken allemaal nog te vetrellen hebt.

Tot dan
    Doei!!!

• 13 Juni 2011 - 17:42

Laura:

Heey floor, gaat idd echt snel! Ik verheug me erop om je weer te zien en je leuke verhalen te horen.. Natuurlijk heb ik al je verhalen wel al gelezen.,haha
    Tot snel en geniet van je laatste 2 weken daar!!
    XX

• 13 Juni 2011 - 20:26

Marietje:

nog maar 2 wkn,,, :D yay!

• 13 Juni 2011 - 22:45

Tante Sjaantje/José:

Hallo Floortje,

Gefeliciteerd met je behaalde resultaat, wij wensen je nog een paar mooie afrondings dagen en wensen je sterkte met het afscheid nemen.

Hoe graag je ook naar huis wil....het zal toch moeilijk zijn om alles wat je daar geleerd en meegemaakt hebt weer los te moeten laten....maar je neemt een schat aan ervaringen in je rugzakje mee.

Fijne thuiskomst en het ga je goed.

Dikke knuffel en liefs,

José en Tante Sjaantje..xxxx

• 17 Juni 2011 - 19:33

Oma.:

Hallo Floortje.

Ja aan alles komt een end wordt gezegd.
    Ook aan jouw avontuur.

Geweldig dat je het met "goed "afgesloten hebt en dat jullie met twee projecten wat hebben kunnen bereiken.
    Petje af ! :)

De tocht naar Senegal wat indrukwekkend aan die mooie foto`s te zien.
    Daar ben je dan ook geweest en weer veel indrukken opgedaan.
    Ik ben benieuwd naar je verhalen, maar daar moeten wij nog 12 dagen opwachten, want dan zien we elkaar weer in Nederland.
    Geweldig !! :)

Heel veel liefs ook van opa.
    Oma XX.

Verslag uit: Gambia, Banjul